onsdag 5 oktober 2011

stol del 2


Nu är stolen färdigfixad. Jag har sandpapprat till huden på fingrarna försvunnit och sen oljat, sandpapprat lite till och så mer olja. Den är fortfarande lite flammig, men jag tror att den kommer att gulna och jämna till sig i färgen om den får stå framme ett tag. Själva dynan bytte jag ut mot en fleecefilt som jag klippte till och lade i lager på sittdelen. Sista lagret klippte jag större och häftade fast på baksidan.

Det fina mönstret från fet krita har fått finnas kvar på baksidan. Undrar vilka barn som inte varit under stolar och skrivit eller ritat. Man borde kanske kolla lite extra på loppisar. Ett helt kulturarv av barnklotter!
Tyget är ett original 60-talstyg som jag helt enkelt klippt till, spänt över dynan och häftat på baksidan.
Det blev lite tjockt först så jag fick plocka bort och göra om. Men nu är jag nöjd.
En ny klädhögsstol är född!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar