torsdag 27 oktober 2011

buchla


En tidig morgonbloggning idag eftersom jag ska in och jobba lite på förlaget idag och någon månad framåt.

Igår kväll gjorde jag och K vår "läxa" på kursen vi går tillsammans. Vi hade i uppgift att ratta ungefär en minut Buchla modularsynt och spela in resultatet. Jag har pluggat ganska mycket och har nog aldrig haft en så angenäm läxa. Det var helt enkelt skitkul. Och jag fattar mer än jag trodde att jag skulle göra.

Någon gång ska jag kanske försöka sammanställa lite tankar om DON BUCHLA och hans tankar kring nya ljud och användningsområden. Förra året var vi på en väldigt intressant föreläsning med Buchlas partner MORTON SUBOTNICK där vi fick en mängd fantastiska anekdoter och historiska glimtar. Men de kanske vi sparar till en annan gång. Nu måste jag rusa till bussen.

Bilderna kommer från MR:S BUCHLASIDA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar