fredag 14 oktober 2011

kloss på kloss


Säg hej till mitt senaste second hand-fynd! Hittade denna lilla låda med klossar för 20:- på stadsmissionen och kunde inte låta bli att få med den hem. Jag har rengjort och oljat in klossarna och även byggt några torn. Tyvärr saknas nog några, kanske av de blå? Men jag ska hålla ögonen öppna efter ersättare. Frågan är bara vad jag ska göra med dem? Ja, förutom att bygga torn. Konstruktionerna blir väldigt snygga, men känns som att det är en ganska svårdammad prydnad för bokhyllan.

Illustrationen på kartongen är visserligen i sig värd pengarna. Jag tycker att det ser lite ut som små figurer med blankputsade lackskor. Ser framför mig att de ska marschera ner i en säck likt i SANTA'S WORKSHOP från 1932. Kolla på klippet, det är mycket bättre i det amerikanska originalet än i den nerklippta, dubbade julaftonsversionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar