torsdag 15 december 2011

ur gömmorna


Jag fortsätter att lägga upp lite illustrationer och grejer som av olika anledningar inte kommit upp på min PORTFOLIO ännu. Den här är den senaste som jag gjorde för CREDO, med den inte helt smidiga undertiteln "Creation of third cycle studies, Doctoral Programme in Renewable Energy and Environmental Technology". Färgerna i loggan symboliserar de olika länderna som projektet riktar sig till. Illustrationen ska föreställa elever som forskar på hållbar arkitektur.


Samtidigt som det är jäkligt kul med illustrationsuppdrag är det samtidigt ofta väldigt svårt. Att försöka behålla sin egen estetik men samtidigt möta kundens behov är klurigt. Det gäller väl alla former av uppdrag av den här typen, givetvis. Men jag beundrar verkligen slipade illustratörer som lyckas med både och. Jag är inte där ännu. Och vet inte om jag någonsin kommer att bli. Kanske just därför ligger illustratörsplanerna för tillfället på hyllan medan jag hellre sysslar med layout som är mer teknik och matte än konst. Min själ behöver inte hamna i det jag gör i samma utsträckning, vilket är skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar