måndag 4 juni 2012

matta!

Måndagshej! Liksom resten av Sverige gick vi in i någon sorts höstdvala i helgen. 5 grader och spöregn är perfekt för post-förkylning och tv-maraton. Vi tog oss dock iväg en kortis på lördagen med ett sönderblåst paraply och några nya kalsonger och strumpor som resultat. Inte så spännande med andra ord.

Under söndagen, däremot, fick vi mer gjort. Under halva eftermiddagen och kvällen hände vi på Fylkingen på modular-synt-träff. Ungefär lika spännande som det låter. Medelålders män i svarta t-shirar med modularsyntar som lät blip, blip, blip, brööl, pjup. Ungefär. Vi spelade en sväng och drack några öl.

Under söndagen hann vi även med att införskaffa ett nytillskott till musikhörnan (vi har hörnor, inte rum) i lägenheten. Nämligen en liten kelim-matta. Den var den enda i just den storleken så jag behövde inte ens få beslutsångest, vilket jag garanterat hade fått om jag behövt välja mellan flera olika. Jag tror till och med att jag hade valt bort just denna som tråkig, men som tur var smälte den perfekt in i både färg och mönster. Perfekt helt enkelt!





1 kommentar:

  1. Vad fint ni har det :) Ville bara säga att jag redan hunnit bli helt förälskad i Origo. Wunderschön!

    SvaraRadera