onsdag 27 juni 2012

klippklipp

I morgon har jag äntligen fått tid för klippning. "Min" frisör är mammaledig, eller något och hela stället är bokat fram till augusti. Så jag har planlöst vandrat runt och tittat in i frisersalonger i hopp om att hitta något ställe som jag kan anförtro mitt huvud till. Tyvärr inte med så lyckat resultat så jag fick ta hjälp av min gamla vän google och efter ett tag hittade jag till några som verkar ok. Håller tummarna för dem. Jag har lite dålig erfarenhet av spontana frisörbesök och gillar att gå till samma person flera gånger för att det ska bli riktigt bra. En gång kom jag ut med gulblekt med svart underhår. En annan med uppklippt hockeyfrilla. Får se vad det blir nu.

Jag tror jag har samma förhållande till hår ibland som sådana där personer som plötsligt tycker att en arm inte tillhör kroppen och åker till Sydamerika för att amputera bort den. Så fort det kommer ner till axlarna känns det som något främmande som måste bort. (Jättefint på andra givetvis) Tror det får bli så denna gång också. Återkommer i morgon med succé eller katastrof.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar