torsdag 5 april 2012

örn


Hittade en bild från Google Earth från vårt gamla hus. Jag tillbringade 21 år av mitt liv i det. Jag målade örnen på garaget när jag var tolv. Undrar om den finns kvar fortfarande. Förebilden var en skinnapplikation mamma sydde på en jacka till mig. Kanske den mest fantastiska jackan i någonsin. Liksom alla andra kläder mamma skapat till mig genom åren. Och fortfarande gör.

Det var ett bra hus att växa upp i. Mycket trädgård och omsluten av betong, fotboll, trädklättring, kurragömma, hinderbanor, vattenrutchkana, cylekmek, snowboard, skrubbsår, groblad, mynta, rödvinbär, äppelträd, potatis, jordgubbar, rönnbär, ärtskidor, växthus, sandlåda, grillning, majbrasa, trädkoja, hjärnskakning, takläggning, gräsklippare, hjulning, gå på händer, myror, maskar, kanin, hund, katt, ödla, gungställning, långt hår, kort hår, livet. Allt.

Glad påsk på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar