onsdag 4 januari 2012

myrten

Eftersom vi kommer att ha fest hemma i helgen tänkte jag att det var en bra idé att lägga något på sängen som är trevligare att sitta på än ett ljusbeige överkast. Så jag letade fram ett av farmors gamla tyger ur gömmorna. Perfekt! Dessutom är det slitet med stora hål, så det är helt festsäkert.

Om jag inte missminner mig var det samma tyg på dynorna mamma sydde när jag var liten. Kvadratiska skumgummidynor för att öva på hjulning och handstående på, eller bara för att ligga och filosofera.

edit:
Kom föresten på en grej. SVEN FRISTEDT som designat tyget för Borås cotton studio har ju även designat tyget nedan till vänster för IKEA som vi använt både som draperi och stolsdyna. Fint att de äntligen får ses i lägenheten på något sätt! När jag googlade runt hittade jag även skissen till tyget vi hade på vår gamla rullgardin. Gul, rosa och pyramider kan liksom inte bli fel. Det är även kul att se de återkommande böjda linjerna i alla tre tygerna. Framförallt har de två nedre en hel del gemensamt med frukterna (granatäpplen?) och rankorna/lianerna. Snygga!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar