onsdag 30 november 2011

slussen


Min KAMRAT länkade till DENNA SIDA häromdagen. Jag är så fascinerad att jag tar mig friheten att helt sonika sno länken av henne.

Såhär skriver DAVID MOLANDER som ligger bakom sidan:

"In the project "An Urban Anatomy" I'm in pursuit of the essence of urban centers. Using digital photography, I collect documentary material and then dissect and reconstruct it into large images situated between document and fiction. This image shows a place defined as the "city heart", a manifestation of a phenomen exemplified by Slussen in Stockholm. Urban Anatomy emphasizes new relationships between architecture, living memory and the human beings in it."

Vilket fantastiskt sätt att bevara ett kulturarv, som snart kommer att vara borta, på.
Sidan påminner mig om en av mina första BLOGGPOSTER på den här adressen, fast tvärt om.
Dessutom passar mig denna typ av urban safari perfekt för tillfället när jag är för trött, upptagen, eller bara lat för att ta mig ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar