måndag 23 maj 2011

en ny början

Ok. Det var ett tag sedan jag gjorde det här. Och starten känns som det viktigaste. Egentligen är det kanske lite för mycket jag vill ha sagt för att det ska passa detta formatet. Men jag gör ett försök:

Anledningen till att jag startat denna blogg är en lång period av tomhet. Tomhet över att ha flyttat till en ny stad, lämnat alla kontakter och därigenom tydligen möjligheter för jobbuppdrag. Jag har de senaste åren försökt försörja mig som frilansande grafisk formgivare och illustratör. Det har den senaste tiden gått ganska dåligt. Härom dagen fick jag även nej på min konstfacksansökan. Jag behöver alltså en nystart. Något som sätter igång mig och får saker att hända.

På något märkligt sätt förknippar jag stiltjen med att jag avslutade mitt mångåriga bloggande. Kanske var bloggen för mig en ventil och katalysator? Den gav mig jobb ett par gånger (ja, på riktigt. Jag blev googlad på och fick sen ett väldigt bra jobb) den strukturerade upp min tillvaro och sammanfattade min vardag.

Så nu gör jag alltså det här igen på gott och ont. För det fanns ju en orsak till att jag avslutade processen förra gången.

Jag kommer att lägga in glimtar av min vardag. Samla vackra, inspirerande saker från nätets alla hörn, bekräfta min egen kreativitet genom att försöka lägga upp diverse projekt och allmänt bara föra dagbok.

Nu börjar vi!

1 kommentar: