onsdag 15 februari 2012

stylist




En av mina många guilty pleasures när det kommer till tv-tittning är STYLISTERNA som visas på kanal 5:s webb. Deltagarna tävlar om en praktikantplats på tiddningen Sofies Mode som stylist. De får lära sig göra modekollage, styla plåtningar mm. Alltid när jag kollar på Top Model, Project Runway, Bästa frisören, Idol och allt vad det nu kan vara så brukar jag fundera på hur jag hade löst uppgiften. Oftast tänker jag att "det där skulle jag ha gjort MYCKET bättre". En ganska skön, om än något naiv, villfarelse som jag trivs ganska bra med.

Givetvis skulle jag åka ut på tre minuter i alla de ovan nämnda programmen, men man kan ju fantisera. Men just vad det gäller stylisterna så vet jag att jag skulle klara mig ganska hyfsat trots allt. Eftersom jag i stort sett har jobbat med just det. Ett av många bananskal som jag halkat på genom åren. Ovan är mitt favoritjobb som jag gjorde till tidningen Opsala. Temat för numret var "Natten" och jag gjorde nån sorts story med förfest och efterfest. Som ni ser hade jag även turen att jobba med en väldigt bra fotograf. Jäklar vad kul vi hade när vi gjorde de där grejerna i studion. Mycket annat var skitjobbigt, men just stylingbiten var svinkul.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar